tisdag 22 januari 2008

En liten sammanfattning...

Då var sista besöket hos barnmorskan gjort.
SF-måttet står stilla nu, men med tanke på hur kort tid det är kvar så är läget lugnt. Mitt blodtryck har stigit lite till, men med ordentlig vila imorgon så ska det nog hålla sig på godkänd nivå tills förlossningen är avklarad. Så sammantaget ser det fortfarande bra ut, men det är skönt att det snart är över.
Vi pratade också lite om hur den här resan har varit, och framför allt så har den varit lång. Det har varit oroligt och det har varit svårt eller näst intill omöjligt att njuta. Visst har det varit underbart att få höra hjärtljuden, se lillbus på ultraljud och känna honom sparka i magen, men allt däremellan har varit påfrestande.
Nu står vi vid mållinjen och jag hoppas av hela mitt hjärta att vi tar oss hela vägen in i mål den här gången...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tänker på dig och er och önskar också, av hela mitt hjärta, att allt går bra! Ser fram emot en uppdatering med bild fram i nästa vecka :-)

Mina varmaste kramar och tankar!
/Malena

Anonym sa...

jag har börjat hålla tummarna redan nu :-D

*stor kram* till dig o magen fina vännen